Reduser risiko og hold hjulene i gang

Med CRI Respons som beredskapspartner er bedriften godt forberedt når krisen inntreffer. Under kan du lese mer om de ulike tjenestene vi leverer.

2020-10-14 PA140103 - 2.JPG

CRI Respons er tilgjengelig for bedriften, døgnet rundt, gjennom vår beredskapssentral CRI Respons Situation Operations Center (CRISOC). Gjennom ett enkelt kontaktpunkt kan du få akutt hjelp når du trenger det uansett om det er en beredskapshendelse eller andre kriser. Vi kobler på den nødvendige ekspertisen når det er behov og holder deg fortløpende oppdatert, slik at du kan fokusere på bedriftens kjernevirksomhet.

Site-Security

Aktiv overvåknings-tjeneste

Avtagbar og flyttbare kameramaster for aktiv overvåking av uteområder.

Vårt døgnbemannede kundesenter overvåker ditt område via kameramastene. Gjennom kameramastene kan våre ansatte alarmere evt. ubudne gjester ved å slå på sirenen og tilkalle fysiske vekter eller politi.

KUNDEPORTAL

Sikkerhetsanalyse, manuell og kalenderbasert online, til- og frakobling, tildele ansattes rettigheter.

KUNDESENTER

SITE-SECURITY’s eget døgnbemannede kundesenter skremmer vekk ubudne gjester gjennom tekniske løsninger. Vi kan også tilkalle vekter og politi for fysiske kontroller.

unsplash-image-Apkr4nfK1mU.jpg

Bærekrafts- tjenester

Å kunne dokumentere at man tar ansvar for klima og miljø vil bli et konkurransefortrinn framover.

Vil du høre mer om hvordan CRI Respons og våre samarbeidspartnere kan hjelpe din bedrift med å sette bærekraftsmål, føre klimaregnskap eller miljøregnskap?

Ta kontakt så hjelper vi deg i gang!

 
 

Bakgrunnssjekk
og «due diligence»

En stor andel av all svindel kommer fra innsiden. Derfor er det essensielt å gjennomføre grundige bakgrunnssjekker, som avdekker interessekonflikter og uønskede bindinger internt i bedriften. CRI Respons gjennomfører også «due diligence» blant samarbeidspartnere utenfor, slik at bedriften kan iverksette tiltak som reduserer ekstern risiko betraktelig. Vi sjekker for eksempel om kunder (KYC) eller leverandører (KYV) er knyttet til alt fra hvitvasking til terrorfinansiering eller miljøforurensing, slik at bedriften vet hvem de handler med.

Beredskapsplaner

Måten en bedrift håndterer en krise kan være vel så avgjørende for utfallet som krisen i seg selv. Mangel på god metodikk og lite trening kan føre til at man kommer skjevt ut, og at hendelser som lett kunne vært håndtert på et tidlig stadium eskalerer og kommer ut av kontroll. CRI Respons hjelper bedriften å planlegge for hvordan hendelser skal håndteres, og hvordan normal drift likevel kan opprettholdes. Vi utarbeider brukervennlige, forståelige og effektive beredskaps- og kriseplaner, i en digital og lett tilgjengelig løsning.

 
 
 
IMG_2486.jpg

For å sikre at beredskapen fungerer og gjøre nødvendige justeringer bruker vi ulike øvelser. Nivået og kapasiteten på øvelsene må tilpasses hver enkelt bedrift for å oppnå riktig effekt, fra enkle diskusjonsøvelser til full-skala iscenesettelser med mange involverte. CRI Respons leverer relevante scenarier tilpasset virksomhet og bedriftens risikoer. Etter øvelsene evaluerer vi og kommer med forslag til forbedringer der det er hensiktsmessig. Vi utarbeider også kompetanse- og treningsplaner for personell for å sikre at hele bedriften jobber strukturert og følger planverket til enhver tid.

 
 
 

«Business continuity»

Å normalisere situasjonen fortest mulig er noe av det viktigste en bedrift kan gjøre under og etter en krise. CRI Respons rådgivere hjelper bedriften å planlegge for hvordan en både kan håndtere en pågående hendelse og komme tilbake til normal drift. Dette gjelder på operasjons- eller driftsnivå, men også strategisk i forhold til kunder, partnere og andre interessenter. Ved å opprettholde kontinuitet unngår bedriften større tap enn nødvendig.

Verktøy for krisehåndtering

En god og helhetlig krisehåndtering handler både om å planlegge godt i forkant, slik at både beredskap og normal drift kan ivaretas, og å ha gode systemer på plass om noe skulle skje. Vi sørger for å sette kunden i stand til å respondere effektivt på krisesituasjoner ved bruk av enkle og effektive støtte- og samhandlingsverktøy. Vår digitale løsning er enkel å forstå, tilgjengelig på både mobil og PC og bidrar til at hendelsen både blir håndtert og rapportert fortløpende.

 
 

Revisjon

Revisjon og verifikasjon er prosesser som har som formål å sikre at bedriftens styringssystemer er effektive, fungerer som planlagt og gir ønsket resultat. Vi kan både bistå med å etablere disse prosessene internt eller gjennomføre revisjon og verifikasjon for bedriften. Ledelse og styre mottar rapporter og dokumentasjon, samt anbefalinger på konkrete tiltak og forbedringsinitiativ som kreves for å sikre kontinuerlig forbedring.

 
 

Gransking og rapportering

Etter en uønsket hendelse er det viktig å granske hva som skjedde, slik at man kan iverksette tiltak som hindrer at det skjer igjen. Formålet med en intern gransking er å lære og sikre erfaringsoverføring. CRI Respons har solid kompetanse innen granskning fra blant annet politiet og oljenæringen, og kan bistå med både uavhengige granskinger og å fasilitere intern gransking.

 
 
 

Risikovurdering

Risikovurderinger gjennomføres for å identifisere alle typer uønskede hendelser som kan ramme din bedrift. Dette kan omfatte alt fra driftskritiske hendelser, økonomiske hendelser til krise- og beredskapshendelser. Vi hjelper din bedrift å finne ut hva risikoene er, hvilke tiltak som kan og bør iverksettes og eventuelt bistand til å gjennomføre disse tiltakene. CRI Respons tilbyr flere ulike type analyser for å kunne finne de beste løsningene for din bedrift.